Vastaa aiheeseen: Pokerinittailijan ja himopenkkiurheilijan paluu

#20712
GNAGL
Osallistuja

      Näin manselaisittain oli oikein hyvä urheiluviikonloppu. Kiekko-Ipa aloitti CHL-kautensa kahdella kolmen pinnan voitolla, Futis-Ipa kaatoi runkosarjan viimeisellä kierroksella Maarianhaminan päästen hyvistä iskuasemista jatkosarjaan ja Manse PP haki superpesiksen välieräavauksessa ryöstön Kouvolasta!

      Kiekko-Ipalla lähdöt CHL-kauteen ovat olleet aina nihkeitä, mutta tällä kertaa näytti pirteämmältä. Ingolstadtia vastaan lähdettiin ainakin kertoimien valossa hyvin tasaisista ennakkoasetelmista peliin. Ilves oli ottelun alussa kuitenkin huomattavasti valmiimpi joukkue karaten johtoasemaan ja pitäen sen loppuun saakka. Pelin edetessä Ingolstadt pääsi kyllä selvästi paremmin peliin mukaan ja oli heillä paikat käynnistellä kunnon kiriäkin. Pavlat hoiti kuitenkin maalin suulla omat hommansa mallikkaasti, joten eivät saksalaiset lopulta Ilves-paniikkia päässeet aiheuttamaan.

      Lauantaina aika eksoottista Pohjois-Irlannin joukkuetta vastaan hallittiin peliä kyllä oikeastaan alusta loppuun. Kovalla prosentilla kotijoukkue laittoi kuitenkin kiekkoa pussiin ja niinpä kolmannessa erässä huomattiin yhtäkkiä, että oltiin 4-3 tappiolla. Hienosti kuitenkin ryhdistäydyttiin, painettiin viiteen minuuttiin neljä maalia ja karattiin lopulta 4-7 voittoon. Ei tuo Belfast nyt ihan pubijengiltä vaikuttanut. KalPakin oli voittanut pari päivää aiemmin jengin vasta jatkoajalla. Yleisöäkin näytti olevan mukavasti katsomossa ja pitivät ihan hyvää ääntä. Hienoa nähdä, että Pohjois-Irlannissakin kiekko sytyttää ainakin pientä osaa väestöstä.

      Ilveksen osalta positiivista ”oikeiden pelien” aloituksessa oli laajan rintamat onnistumiset. Mukavan leveille harteille tehot kahessa ekassa pelissä jakautuivat. Eipä näistä peleistä toki vielä isompia johtopäätöksiä voi tehdä. Lähellä ollaan joka tapauksessa nyt jo jatkopaikkaa CHL:ssä. En oo ihan varma onko se hyvä vai huono juttu… :scratch:

      Futis-Ilves voitti tosiaan eilen Maarianhaminan kotonaan 2-1 ja sijoittui runkosarjassa kakkoseksi. Jos ihan rehellisesti puhutaan niin ei Ilves ole minun silmiini mestarilta tämän kesän aikana näyttänyt. Hyökkäyspään tekeminen riittää kyllä, mutta kun pitäisi osata puolustaakin. Joukkue on heti vaikeuksissa jos se ei pysty itse pitämään palloa. Ja on aika turkasen vaikea pitää sitä palloa esim. ottelujen lopulla johtoasemassa kun vastustaja lyö kaiken likoon. Ykköstoiveenani on, että pysyttäisiin sijoilla, joilla päästäisiin euro-otteluihin ensi kaudellakin. En nyt ole ihan täysin kartalla vaaditaanko siihen sijaa 3. vai 4. Veikkausliigassa. Ipan mestaruuteen nähdyn perusteella tosiaan vaikea uskoa, mutta mielelläni yllätyn positiivisesti.

      Mestaruudesta voi sen sijaan pikkuhiljaa alkaa haaveilemaan Manse PP:n kohdalla! Tylyn vierasvoiton Manse haki semifinaalien avauksesta siitä huolimatta, että pallopojan pieni erehdys saattoi ekalla jaksolla viedä pari juoksua Manselta. Kovasti Kouvola ainakin itse kehui heidän rautaista ulkopeliään ennen välieräsarjan alkua. No, vielä eilen siitä ei ainakaan näkynyt vilaustakaan kun Manse paukutti 11(-13) juoksua tauluun. Sisäpelissäkin kouvolalaiset kämmäsivät omat kirimahdollisuutensa typeriin takapaloihin. Aivan takuulla Koplalta parempaa kyllä nähdään tulevissa peleissä. Avain ottelusarjassa on se, miten Manse saa pidettyä Kouvolan sisäpelissä pois kolmoselta. Kotiutusvoimaa kun sieltä kyllä löytyy jos vaan saavat tilannetta päälle. Eilen eivät etenkään tokalla jaksolla saaneet. Keskiviikkona oon todennäköisesti menossa paikan päälle toiseen semifinaalimatsiin, jos vaan ehdin muilta kiireiltä aikaiseen aloitusaikaan.

      Jalkapallossa alkoi nyt maajoukkuetauko. Kirjoittelen jossain vaiheessa tässä tauon aikana Valioliigan kolmannesta kierroksesta taas omia näkemyksiäni. Vedettiin nyt tällainen Mansen urheiluhehkutuspostaus tähän väliin! ;-)

       

      Go to top