Suomalaispelaajat tarjosivat upean näytöksen Las Vegasissa, kun Eelis Pärssinen ja Juha Helppi kohtasivat heads-upissa WSOP:n 25 000 dollarin PLO/NLH Mixed High Roller -turnauksessa. Mestaruus matkasi Pärssiselle, joka voitti uransa kolmannen WSOP-rannekkeen ja 1 172 296 dollarin pääpalkinnon.
Suomalaisfinaali sai arvoisensa päätöksen, kun Pärssinen käänsi heads-upissa tilanteen edukseen ja ratkaisi mestaruuden Pot-Limit Omahassa. Helppi joutui tyytymään kakkossijaan, josta hän kuittasi 781 500 dollaria.
Pärssiselle mestaruus oli jo kesän toinen WSOP-ranneke ja samalla uran kolmas. Aiemmin hän voitti myös 25 000 dollarin Pot-Limit Omaha High Roller -turnauksen.
Helppi: ”Ehkä urani paras suoritus”
Vaikka mestaruus jäi tällä kertaa saavuttamatta, Helppi oli heti finaalin jälkeen tyytyväinen omaan pelaamiseensa.
– Todella kovalle vastustajalle hävisin lopussa, ehkä maailman parhaalle! Pelillisesti ehkä minun urani paras suoritus, tein oikeita päätöksiä tiukkoihin paikkoihin. Olen erittäin tyytyväinen!, Helppi kommentoi Nettipokeri.comille.
Helppi kertoi myös, ettei aio pelata tämän kesän WSOP:n pääturnausta.
– Main Eventiä en pelaa. Olen ollut täällä jo kuukauden ja alkaa riittää. Huomenna pelaan ainakin 10 000 dollarin PLO-turnauksen. Paluulento on viikon päästä, Helppi kertoi.
Suomalaispelaajien vahva kesä Las Vegasissa sai näin jälleen yhden huippuhetken, kun WSOP-ranneke ja turnauksen kaksi suurinta rahapalkintoa matkasivat Suomeen.
🎯 LUE MYÖS: Eelis Pärssiselle kesän toinen WSOP-ranneke – Juha Helppi taipui hopealle suomalaisten kaksinkamppailussa
























