Joni Jouhkimainen seurasi paikan päällä, kun Eelis Pärssinen ja Juha Helppi pelasivat historiallisessa suomalaisessa heads-upissa WSOP-rannekkeesta. Nettipokeri.comille Jouhkimainen kertoo tunnelman olleen poikkeuksellinen, mutta samalla yllättävän rento.
Pärssisen ja Helpin kohtaaminen WSOP:n 25 000 dollarin PLO/NLH Mixed High Roller -turnauksen heads-upissa oli yksi suomalaisen pokerihistorian merkittävimmistä hetkistä. Las Vegasissa ottelua seurannut Joni Jouhkimainen nautti tilanteesta täysin rinnoin.
– Fiilikset olivat todella hyvät. Oli tosi ainutlaatuinen tilanne, ja olin todella iloinen Eeliksen ja Juhan puolesta. Olisi siistiä olla itse joskus vielä pelaamassa WSOP-rannekkeesta jompaa kumpaa vastaan, Jouhkimainen kertoo.
”Läppä lensi koko ajan”
Vaikka panoksena oli WSOP-ranneke ja yli miljoonan dollarin ykköspalkinto, tunnelma pöydässä oli Jouhkimaisen mukaan kaikkea muuta kuin kireä.
– Molemmat olivat tosi rentoja. Siinä oli vähän sellainen homegame-fiilis, ja läppä lensi koko ajan.
Jouhkimaisen mukaan kaksikon välinen hyvä ystävyys näkyi myös pelin aikana, mikä teki historiallisesta heads-upista poikkeuksellisen seurattavan.
Suosikkia oli mahdoton valita
Jouhkimaisella ei ollut finaalissa suosikkia, vaikka molemmat pelaajat ovat hänen hyviä ystäviään.
– Suosikkia ei ollut. Sen takia heads-upin katsominen oli vähän outoa, koska kummatkin olisivat tavallaan ansainneet voiton. Hieno hetki oli istua Suomen lipun takana, juoda muutama olut ja fiilistellä matsia, joka lopulta venyi aika pitkäksi.
Jouhkimainen uskoo, että viime aikojen suomalaismenestys voi olla koko kotimaiselle pokerille merkittävä asia.
– Pidän tätä todella merkittävänä. Kaikki uutisointi on iso plussa. Toivotaan, että saadaan lisää ihmisiä pokerin pariin ja sitä kautta myös uusia maailman huippuja tulevaisuudessa.
Jouhkimaisen oma WSOP-kesä ei ole vielä ohi. Ohjelmassa ovat vielä 10 000 ja 100 000 dollarin Pot-Limit Omaha -turnaukset, joiden jälkeen edessä on paluu Suomeen.
























