Eelis Pärssisen ja Juha Helpin historiallinen suomalaisfinaali WSOP:n 25 000 dollarin PLO/NLH Mixed High Rollerissa keräsi reilille myös suomalaisväriä. Pokeriammattilainen Santeri ”Munkkis” Piiroinen seurasi ratkaisuhetkiä paikan päällä Las Vegasissa ja kuvaili tunnelmaa ainutlaatuiseksi.
Piiroisen mukaan finaali tuntui lähes epätodelliselta.
– Kyl siinä aika hauskat ja jännät fiilikset oli, kun kelasi, että tää vois olla joku Fennia Grand Slamin huppi. Mutta yhtäkkiä ollaankin Vegasissa jahtaamassa WSOP-ranneketta! Itsellä oli vähän tilttiä omista peleistä, mutta kun sai A-juomaa naamaan, niin alkoi hymy löytyä, Piiroinen naurahtaa Nettipokeri.comille.
Vaikka kyseessä oli historiallinen suomalaisfinaali, paikalla ei ollut suurta kannustusjoukkoa.
– Siellä oli Jouhki (Joni Jouhkimainen) ja Eeliksen vaimo Nelli jo valmiiksi paikalla. Itse höngin kasinon toiselta puolelta katsomaan matsia, eli meitä oli kolme.
”Olin vähän Juhan puolella”
Kun Piiroiselta kysyttiin, kumman voittoa hän toivoi heads-upissa, vastaus löytyi nopeasti.
– Joku ESPN:n tai YouTube-lähetyksen kuvaaja taltioi tämän saman vastauksen. Olin ehkä vähän Juhan puolella, kun sillä kävi niin karmea biitti siinä 25k PLO:n finaalipöydässä. Ja Eelis oli juuri voittanut rannekkeen… Plus jätti roikkuu, Piiroinen nauraa viitaten kaksikon sisäpiirivitsiin.
Moni odotti suomalaisfinaalin jälkeen railakkaita mestaruusjuhlia, mutta niitä saadaan vielä odottaa.
– Ei juhlia tänäänkään, koska kaverit hyppäävät huomenna 10 000 dollarin PLO Mainiin ja itsekin olen menossa aamulla golfia pelaamaan. Kädet ristissä, että viikonloppuna sitten, Piiroinen päättää.
























