Jos pelattaisiin kortit auki ja vihulla on A9 ja mulla AJ ja elellään vielä alkuvaiheita, mut sanotaan vaikka uudelleenostoajan umpeutuneen. Onko aiheellista ottaa se preflop flippi jossa vihu vetää potin noin kerran komesta-neljästä tms. . Kun niilllä merkeillä ei vielä ole niin suurta merkitystä.
Miksi et ottaisi flippiä, jossa voitat 65% ajasta ja 7% ajasta tulee tasapeli? Yleensä tilanne on se, että joku äärimmäisen aggrovihu, joka haluaa vain tuplia hinnalla millä hyvänsä puskee suoraan 100bb blindeja vastaan ja sinulla on AJ isosta blindista, pienen foldatessa. Tuossa tapauksessa olet todennäköisesti useammin johdossa kuin jäljessä, mutta sanotaan, että olet päässyt pelaamaan kilon turnausta ja normaalisti pelaat kympin tai kahden. Silloin voi ihan järkevistä syistä jättää ev+ flippi ottamatta, koska aina silloin tällöin siellä on myös parempi käsi ja uskotaan, että päästään vielä paremmissa sisään jossain vaiheessa. Tämäkin on tietyllä tavalla väärin, koska sisäänoston määrä ei saisi vaikuttaa mitenkään pelin sisällä tuleviin valintoihin. Jos jotain, niin pitäisi ehkä löysentää rangea suuremmassa turnauksessa jottei vihut pääsee exploittamaan sitä, että pelaat ”liian isoa”.



