Vastaa aiheeseen: Keittäjä horisee tylsyyksiä.

#16630
Smultron
Osallistuja

      Enpä hoksannut tän viikon jälkeen, mullakin on mennyt yöunetkin miettiessä kaikkia työjuttuja ja sit pitkiä päiviä jolloin kaiken aikaa kauheasti asioita ajateltavana, vaikka hiljaista ollut asiakkaiden suhteen, mut kaikki muut asiat on painanut päälle aivan tolkuttomasti. Eli en hoksannut, että edellisessä tapashommiakin kysyttiin. Tänäänkin työkaveri selitti jotain ja mä vaan tuijottelin ja hetken päästä sanoin, että ajattelin vaan uuneja joihin unohdin pesuaineet, että pitänee nekin huljutella. En oo ikinä halunnut duunihommiin läppäriä, mut tänään ois ollut helpompi, kun ravailin ympäriinsä ja sit pöytäkoneelle edes takas.

      Mut eipä mulla kyllä tapashommiinkaan ole mitään sen kummempaa tarjota, kaikkihan nää perinteiset munakas, peruna yms perus oliiviosastot tietty handlaa. Itse pikkusyötäväosastolla pidän kyllä näistä kaikista arabien mössöistä ja tahnoista, tabbouleheista ja sitä rataa hyvän leivän kera… Mut siellä on varmaan mahtihyvät äyriäis yms. Saatavuudet. Oli mitä hyvänsä. Herkku raaka-aine ja hyvä yksinkertainen käsittely & tunnelma ja ihmiset tekee lopun. Ja aina kaikessa: suola, happo (siellä luontaisesti sitruunaa, kuorta unohtamatta käyttää), rasva, tarvittaessa makeus. Ja kun on joku hyvä aines, ei tarvita kuin suola ja oikea käsittely. Ja etelänmailla tietty aina tuoretta yrttiä, kun niitä löytyy.

      Go to top